Bekijk hier meer informatie en de veelgestelde vragen omtrent het coronavirus en de invloed hiervan op jouw boeking bij Beleef Reizen. Mocht je vragen hebben, dan helpen we je graag verder per mail of telefonisch op 013-5323585. Wij verwelkomen je weer graag in onze Beleefwinkel in Tilburg voor een afspraak met één van onze reisspecialisten, rekening houdend met de geldende voorzorgsmaatregelen. 

Antwoord op je vragen over het coronavirus

Antwoord op je vragen over het coronavirus

Antwoord op je vragen over het coronavirus

Hoe gaat Beleef Reizen om met de situatie rondom het coronavirus?
We verkeren momenteel, door de uitbraak van het coronavirus, in een zeer uitzonderlijke situatie. Een situatie die gevolgen met zich meebrengt waarmee we niet eerder te maken hebben gehad. Eén van die gevolgen is dat veel landen hun grenzen sluiten, inreisbeperkingen opleggen of dat er op de vakantiebestemming inmiddels dusdanige beperkingen van het openbare leven gelden, dat je niet meer van je vakantie kunt genieten zoals we dat allemaal voor ogen hebben. Wij snappen dat je vol vragen zit en daarom proberen wij je zo goed mogelijk antwoord te geven.

Ik heb een rondreis via Beleef Reizen geboekt, hoe zit het met mijn reservering? 
Als gevolg van de huidige ontwikkelingen in de wereld zijn wij helaas genoodzaakt om rondreizen te annuleren. De datum tot wanneer wij reizen annuleren verschilt per bestemming. Hieronder vind je een overzicht per bestemming: 

Beleef Amerika
Mocht je een reis hebben geboekt naar Amerika die tussen nu en 31 december2020 vertrekt, dan zijn wij helaas genoodzaakt die te annuleren. We nemen daarover contact met je op.  

Beleef Canada 
Mocht je een reis hebben geboekt naar Canada die tussen nu en 31december 2020 vertrekt, dan zijn wij helaas genoodzaakt die te annuleren. We nemen daarover contact met je op. 

Beleef Afrika
Mocht je een reis hebben geboekt naar Afrika die tussen nu en 31 december 2020 vertrekt, dan zijn wij helaas genoodzaakt die te annuleren. We nemen daarover contact met je op. 

Beleef Australië
Mocht je een reis hebben geboekt naar Australië die tussen nu en 31 december  2020 vertrekt, dan zijn wij helaas genoodzaakt die te annuleren. We nemen daarover contact met je op. 

Beleef Nieuw-Zeeland
Mocht je een reis hebben geboekt naar Nieuw-Zeeland die tussen nu en 31 december  2020 vertrekt, dan zijn wij helaas genoodzaakt die te annuleren. We nemen daarover contact met je op. 

Beleef Azië
Mocht je een reis hebben geboekt naar Thailand die tussen nu en 31 december 2020 vertrekt, dan zijn wij helaas genoodzaakt die te annuleren. We nemen daarover contact met je op. 

Mocht je een reis hebben geboekt naar Indonesië die tussen nu en 31 december 2020 vertrekt, dan zijn wij helaas genoodzaakt die te annuleren. We nemen daarover contact met je op. 

Mocht je een reis hebben geboekt naar Sri Lanka die tussen nu en 31 december 2020 vertrekt, dan zijn wij helaas genoodzaakt die te annuleren. We nemen daarover contact met je op. 

Mocht je een reis hebben geboekt naar Vietnam die tussen nu en 31 december 2020vertrekt, dan zijn wij helaas genoodzaakt die te annuleren. We nemen daarover contact met je op. 

Mocht je een reis hebben geboekt naar Maleisië die tussen nu en 31 december 2020vertrekt, dan zijn wij helaas genoodzaakt die te annuleren. We nemen daarover contact met je op. 


Mijn rondreis is door Beleef Reizen geannuleerd, wat nu?
Als je een rondreis bij ons hebt geboekt en we hebben deze uit noodzaak moeten annuleren, dan ontvang je een voucher ter waarde van de betaalde reissom. Deze voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte en kan worden gebruikt voor reizen uit het aanbod van Beleef Reizen en TUI. Wij nemen zo snel als mogelijk contact met je op over de wijze waarop de voucher ter beschikking wordt gesteld. Je hoeft hierover dus géén contact met ons op te nemen. Annuleringen gedaan vanaf 13 maart 2020 kunnen gebruik maken van de voucherregeling. Deze annuleringen worden vanzelf omgezet naar een voucher. Annuleringen voor die tijd worden volgens de reguliere annuleringsvoorwaarden behandeld. 

Op de website van ANVR vind je een overzicht met veelgestelde vragen over corona.

We begrijpen heel goed dat je misschien een voorkeur hebt voor teruggave van de betaalde reissom. De omstandigheden zijn echter zo uitzonderlijk, dat wij voor een uitzonderlijke oplossing hebben gekozen. Branchevereniging ANVR ondersteunt deze oplossing. Het SGR staat garant voor de voucher voor pakketreizen. 

Hoe zit het met de geldigheid van een voucher?
De voucher is geldig voor 1 jaar. Als je in het bezit bent van deze voucher moet je dus binnen één jaar geboekt hebben, maar dat wil niet zeggen dat je ook binnen één jaar na uitgifte een rondreis moet maken. In de praktijk betekent dit dat je bijna 2 jaar kunt reizen op het voucher. 

Mijn rondreis is nog niet door Beleef Reizen geannuleerd en de vertrekdatum is na de annuleringstermijn (zoals hierboven genoemd), hoe zit het met mijn reservering? 
Voor deze boekingen gaan we, op basis van de informatie die we nu hebben, ervan uit dat je rondreis doorgaat. Dit is uiteraard afhankelijk van de actuele situatie op dat moment. Voor boekingen na deze datum vragen we je nog even geduld te hebben. Zodra er informatie bekend is over jouw rondreis, wordt er direct contact met je opgenomen. Wil je jouw rondreis toch al annuleren? Vooralsnog gelden hiervoor de reguliere annuleringsvoorwaarden. 

Kan ik nog op afspraak komen naar jullie Beleefwinkel in Tilburg?
Inmiddels verwelkomen wij je graag weer voor een afspraak in onze Beleefwinkel in Tilburg met één van onze reisspecialisten om jouw reisplannen te bespreken. Hierbij houden wij rekening met de geldende voorzorgsmaatregelen. Liever videobellen? Naast een fysieke afspraak in onze Beleefwinkel bieden wij je ook de mogelijkheid voor een videogesprek met één van onze bestemmingsspecialisten. Hiervoor kun je een mail sturen naar beleefreizen@tui.nl. Vermeld in dit mailtje het volgende: verzoek tot een videogesprek, gewenste datum/tijdstip en het land/regio waar jij interesse in hebt. Wij sturen jou een bevestiging van dit videogesprek inclusief link naar de omgeving waar jij kunt videobellen om jouw reiswensen te bespreken. 

COVID Care service 
Indien de reisbeperkingen voor onze Beleef-bestemmingen worden ontheven en je t/m 31 maart 2021 vertrekt voor een rondreis, dan krijg je daar automatisch de COVID Care service bij. Vertoon je COVID-symptomen tijdens je reis? Je kan 24/7 rekenen op telefonische medische assistentie aan de hand van een noodnummer. De COVID Care service dekt bovendien de kosten voor het afnemen van een COVID-test ter plaatse. Mocht je COVID-positief testen dekken we ook de kosten van eventuele medische hulp of een medisch noodzakelijke repatriëring. Als je in quarantaine zou moeten tijdens je vakantie dan zorgen wij ervoor dat je langer op je bestemming kunt blijven, samen met je reisgezelschap. En uiteraard een nieuwe terugvlucht, zonder extra kosten. Zoals altijd raden we je bijkomend het afnemen van een reisverzekering aan om andere onvoorziene omstandigheden van je vakantie te dekken. Vraag onze reisspecialisten om meer informatie over de COVID Care service of bekijk hier de voorwaarden.  

Laatste update: 20-11-2020

Nice 2 know